2009-10-26

SJ:s nya koncept

En rullstolsburen kille skulle till Uppsala från Stockholm med SJ, men fick inte stiga av. Han ringde innan för att försäkra sig om att allt var grönt, men väl på plats höll han knappt på att få komma ombord på tåget. Efter många om och men så ordnade det sig. I Uppsala däremot så blev det tvärstopp. Ingen av tågvärdarna var utbildade på rullstolsrampen, och killen fick följa med till Stockholm igen. Hans egen assistent erbjöd sig försöka med rampen men nekades.

SJ har därmed nått en helt ny grad av försening, man har utvecklat hela förseningskonceptet! Tåget är i tid, men passagerarna får inte stiga av... Kanske för att tjäna pengar?

"Vi är tyvärr inte utbildade på hur dörrarna fungerar, men bistrovagnen är öppen med varma och kalla drycker samt smörgåsar och varma maträtter. Välkommen!"

1 kommentar:

Boman sa...

Vilken rysare för kunden och vilken skam för SJ. Personal som inte kan hantera delar av tåget! En ramp är löjligt enkel att handha, det kräver ingen lång utbildning, bara sunt förnuft. Men så klart, vi talar om ett företag som länge varit statligt. Dvs skyddad verkstad.