2008-08-22

Vad är det för jävla sätt?!

Du får inte vara för gammal om du vill leva...
Åldern ställer till besvär, inte bara för 19-åringar på systemet. Är du över 70 år så får du inte låna pengar av Ikanobanken.

I klartext: Vi tror du dör innan du har betalat tillbaka!

Vad är det för jävla sätt?! Ska man diskutera så vill jag lägga till fler riskgrupper som inte borde få låna pengar, oavsett ålder:
-Fallskärmshoppare
-Bergsklättrare
-MC-gängmedlemmar
-Dykare
-Killen som joggar kring mitt kvarter*)

*) För förklaring klicka här.
_________________________________
En läsare uppmärksammade mig på att Ikanobanken nu har backat. Åldersgränsen ska tydligen slopas, mer om det här. Så fort tidningarna skriver om nåt så blir det fart... Kan ingen skriva och klaga på att inte världsfreden infunnit sig än?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ikanobanken backade redan igår.
http://blog.ikanobanken.se/?postid=174

vilket Dn också skriver om idag


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=818983&rss=1401

Elin sa...

Ok, det missade jag. Tack för att du briefade mig!

Anonym sa...

Haha!! Tänk om det vore såhär lätt i alla samhällsfrågor? en artikel i aftonbladet och allt löser sig. Gud, vilken perfekt värld vi hade levt i! Folk är roliga... hmm vad är ordet jag söker... Ögontjänare!

Anonym sa...

Hur fan kan du jämföra fallskärmshoppare, bergsklättrare m.m med människor som är gamla? Hur många % av Sveriges befolkning dör pga hög ålder? (Ganska många % kan jag tala om) hur många dör i bergsklättringsolyckor? (Väldigt få) du är ju bara för trögtänkt som inte ser detta, det enda det här kommer göra nu är att alla lån hos ikanobanken kommer bli dyrare för nu måste vi som verkligen betalar våra lån stå för ytterligare en skara obetalda lån. Tack aftonbladet och alla idioter.