2008-08-08

Krig på Facebook

Idag är det som bekant den 8 augusti eller 080808. Denna sifferkombination har gjort att nollåttorna har blivit lite extra galna och dagen ska firas i Stockholm på olika sätt. Till exempel har flera tusen personer via Facebook anmält sig till ett gigantiskt vattenkrig i Gamla stan!

Tänk om alla krig startade på Facebook?
Usama Bin Laden har sin egen grupp på Facebook där han skickar sina inbjudningar:

USAMA GOES WEST!
"the big party of the weekend"
o Exploding     o Maybe exploding    o Not exploding


Eller tänk om George W Bush loggar in på facebook och får se detta:












Poka på Facebook känns ju hyfsat oskyldigt. Det skulle de pröva.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

netza sa...

Hehe, jag tror världen hade vart lite tryggare då. :)

Elin sa...

Ja, eller hur? Bara de inte tar bokstavligt på den klickbara länken "remove"...

Anonym sa...

Men är det här ett skämt eller? Kan vara den tråkigaste bloggen jag någonsin läst... pinsamt!

Elin sa...

Kära anonym!
Jag beklagar att inte din och min humor sammanfaller. Jag får trots allt många fler positiva kommentarer än negativa så -tro det eller ej- det finns andra som delar min humor.

Jag önskar dig hjärtligt välkommen till någon helt annan humorsida.