2008-06-22

Tipset som lättar upp semesterresan!

Läser i Sydsvenskan att de ska hotta upp Malmö centralstation. Men jag tycker nog det är själva resan som behöver hottas upp istället! Till exempel så kan SJ börja satsa på att komma i tid, det skulle ju bli en revolutionerande förändring.

Men oavsett hur man reser, tåg, flyg, bil, båt, helikopter etc, så kan det som bekant bli tråkigt under resan. Man längtar efter att komma fram! Ska du åka utomlands i sommar så kan du lätta upp resan med ett litet skämt varje gång ni kommer till en landsgräns. Res på dig (åker du bil eller helikopter kan du med fördel dock bli sittandes) och börja gestikulera som en italienare, se riktigt arg ut och vråla ilsket:

"MEN HÄR GÅR VÄL ÄNDÅ GRÄNSEN?!"

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

kan du kolla humorn i detta:
ett tåg är sent om det är mer än 5 minuter sent.
Medans ett flyg är sent om det är mer än 20 minuter sent.
Humor eller inte ?????

/Stationsvärden

Elin sa...

Jag vet inte var de siffrorna är tagna, men vad mig anbelangar så är alla färdmedel sena om de inte är framme den tid som man fått information om från början. Flyg är väl inget undantag från den regeln? Om jag skötte om SJ skulle jag nog skriva ankomsttid 10-15 minuter senare än beräknat på alla biljetter. Visst, tåget kan ankomma tidigare, men först efter den angivna tiden är det försenat. Ingen blir väl sur för att man kommer fram 10-15 minuter för tidigt, och så slipper alla konduktörer få skit av resenärerna så fort det händer nåt som försenar. Kanske ingen humor i det men eventuellt en god idé? :-)

Anonym sa...

det finns väl ett logistisk krumsprång i den tanken och möts väl av ogillande från de resenärer som förväntar sig en avgångstid när tåget gick 10 minuter före. Jag tror det hänger ihop på ngt sätt.
Men, Det är definitivt humor!

Elin sa...

Äsch, jag kom bara med idén, det är väl ni stationsvärdar som får förfina tekniken ;-)

Man ska ju inte ändra avgångstiden nånstans. Man ska i praktiken helt enkelt hålla precis samma tider som förut, men på resenärens biljett står det ankomsttid lite senare. Det är ju den tiden man går efter som resenär. Och även den tiden eventuella anslutningar går efter... Att komma fram lite tidigare gör ju inget, men då finns det lite marginaler för signalfel och annat. Men som sagt, jag är ingen stationsvärd, bara en simpel narr. Jag överlämnar denna stafettpinne till dig :-D