2007-03-23

Deklaration

Igår kom den! Deklarationen. Med tillhörande papper från skattemyndigheten med all nödvändig information på hebreiska och latin. Jag brukar vänta med att deklarera så länge som möjligt. Jag brukar passa på att göra andra mycket roligare saker istället, som att gå till tandläkaren och göra en rotfyllning, såna saker.

Sen när jag väl kommer på att deklarationen snart ska vara inne så slår det aldrig fel, jag hittar inte papperen! För när jag får viktiga papper så tänker jag på ett speciellt sätt. Jag har mina högar med vanliga papper, tidningar, räkningar och lite sånt på strategiskt utvalda platser. Sen när det kommer nåt extra viktigt, då tänker jag:
”Åh, men jag kan inte lägga det här på det vanliga stället, utan jag måste lägga det på ett extra speciellt ställe så jag verkligen kommer ihåg var det ligger”.

Det här urartar sen oftast till en flera veckor lång version av ”gömma nyckel”. Till slut så börjar jag högljutt gräla med mig själv i ren desperation:”FÅGEL, FISK ELLER MITTEMELLAN?!”

Inga kommentarer: