2005-03-29

The Glamourous Life 8

I denna följetong ges färsk information om det glamorösa livet som ståuppkomiker samt lite ostrukturerade tankar på vägen...

Och nu är våren äntligen här... Inte en dag för tidigt.
Det är också nu man får läsa löpsedlar i stil med "SÅ BLIR VÄDRET JUNI, JULI OCH AUGUSTI".
De menar alltså att de meterologer som vanligtvis har stora svårigheter att förutbestämma vad det ska bli för väder om fem dagar ska veta med säkerhet vad det blir för väder om sisådär fem månader! Är det bara jag här som känner mig lurad?!
(Visste ni förresten att ryska meterologer kan hamna i fängelse om de ger felaktiga prognoser? Ett yrke med goda framtidsutsikter.)

Det roliga är att folk köper tidningen i alla fall, om fem månader har de glömt det så det spelar ingen roll. Och kan kvällstidningarna tjäna pengar på det idag så tar de naturligtvis chansen. Om ni mot all förmodan köpt den tidningen, så spara den så att ni kan gå upp på Expressens redaktion en onsdag eftermiddag i augusti och säga:
"HA, ni sa att det skulle bli sol idag! Ni hade fel! Jag visste att man inte kunde lita på kvällstidningarna!!"
Och så skulle Expressens redaktionschef rycka på axlarna och säga:
"Du, vi jobbar med nyheter här, återkom om du har några."
Och så hör du dig själv säga nåt i stil med:
"Visste ni att Carolas farmor har fått tvillingar?"
"Det var en nyhet!" svarar han och så är nästa löpsedel färdig.

För idag kan ordet "nyhet" ofta omskrivas "intressant skröna utan substans men fan vad det säljer!"


Vad väntar härnäst?:
- Jag ska vara med i programmet "Kalas" i Sveriges Radio P4. Det har varit på gång länge, inspelningen gjordes på Norra Brunn i augusti, men nu är det alltså dags. Jag fick först uppgift om att programmet skulle sändas antingen 25 februari eller 1 april, beroende på vad Radiosporten bestämde sig för...Det här är sånt man inte vet. Att Radiosporten har så stort inflytande i humorbranschen. Men nu är det bestämt i alla fall. Fredag 1 april 19.30-20.00 Sveriges Radio P4.

- ett gig 8/4 på en orden. En kvinna därifrån ringde mig och sa citat
"damerna ordnar underhållningen för herrarna en gång per år och nu är det dags" slut citat.
Jag tänkte att då finns det ju faktiskt andra alternativ än en ståuppkomiker.

Jag var nyligen med i reportage i tidningen.
Jättesnyggt foto, bilden måste varit retuscherad för jag kände knappt igen mig själv!!!
Texten handlade inte heller om mig.

Inga kommentarer: