2011-01-09

En stjärtkrönika

Igår var jag ute i snön och blev blöt och kall. Jag frös. Men jag har kommit på att jag aldrig frysit om häcken nån gång. Jag är ju begåvad med en ganska stor sådan, men jag frågade min sambo som äger en mindre modell, och han kunde inte heller erinra sig att han frusit om baken. Den kan bli väldigt kall, iskall rentav, men man fryser inte om den...

Vad beror detta på? Är den så härdad för att man sitter så mycket på den? På sommaren händer det ju att man får rövsvett, så på den sidan på termometern är det ju normalt. Men kyla... Är det så att min stjärt har superkrafter gentemot kyla? Att ingen temperatur i världen kan övervinna häcken? Jag tror det är så. Tanken på att ha superkrafter tilltalar mig. Även om man kanske inte kommer skylta med dem... "Kolla min superröv!"

I mitt fall kan det dessutom misstolkas.

Följ mig gärna på twitter! http://twitter.com/ElinNorden

Inga kommentarer: