2010-07-23

Öppet för missförstånd

Nu är vi mitt i fruntimmersveckan!

Enligt en gammal tradition så kallas veckan så eftersom det (nästan) bara är kvinnonamn i almanackan, och så brukar det oftast regna. Om man t ex är nyinflyttad amerikan i Sverige och får höra att det är "fruntimmersvecka" kanske det ger helt andra associationer än regn?

"Ja, vi har en vecka där det bara är tjejer!"
"Jahaa..?"
"Javisst serru, hela veckan, minst en brud varenda dag..."
"Okej..!"
"Och så regnar det förstås!"'
"Så svenska tjejer förknippas med regn?"
"Ja, precis! Och bönderna är jätteglada!"

4 kommentarer:

gödsel sa...

Glada bönder
Glädjeflickor

Titti sa...

Haha, hittade din blogg och fastnade direkt :D
Jag som tyckte min blogg var rolig... Du é väl möjligtvis på en lite högre nivå.
Du har trots allt lite livserfarenhet också, medan jag är 15 år.

Position sa...

Toppen att få vara mitt i fruntimmersveckan

Elin sa...

Gödsel: Precis!

Titti: Hej, tack för komplimangen :-) Du är alltid lika välkommen hit. Och du, 15 år är väl inte fy skam! Livserfarenhet kommer med tiden ska du se :-) Och fortsätt med humor, att sprida glädje är en bra värdegrund att stå på i livet.

Position: Ja, det är därför Fredrik Reinfeldt är lite sur.