2008-09-21

Pest eller Facebook

Jag får ju faktiskt skylla mig själv.
Det var ingen som satte kniven på strupen på mig och väste
"Nu jävlar registrerar du dig på Facebook, annars..."
Nej, det var ett eget beslut. Jag hade hört så mycket gott om denna unika community och den kändes lite grann som socialdemokraternas valmanifest. Alla ska med.

I början var väl allt ok. Samla "vänner". Hittade gamla polare från Umeå och Östersund som jag inte pratat med på åratal, strålande! Vi blev vänner på Facebook, den djupaste av alla vänskaper. Och nu vet jag allt om dem! Facebook är som att hoppa in i en enorm jävla skvallercentral. Nu har Tord gjort slut med Åsa. Och Filippa träffat en ny kille. Har ni hört, har ni hört? Reidar har "uttråkad och kåt" som status (det var likadant i plugget) och bara så ni vet så har Joel, Vicky, Kim, Matilda och Greger gått med i gruppen "Hata Foppa-tofflan". Och jag gick också med. Har inte lett till en enda demonstration.

Det känns som jag gått med i en sekt. En sekt som kastar får på mig.

Och ja, jag vet att man kan gå ur istället för att klaga. Men det känns så drastiskt. Jag tror jag startar en facebookgrupp mot facebook istället...

Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag gick in på moderaternas hemsida och där står "hitta oss på facebook".. då insåg jag att det verkligen gått för långt! Jag är anti-facebook... Just för att det är sånt tjaat om det! haha lycka till med klubben!

Elin sa...

Tack! :-)
Jag ska försöka samla alla facebookanvändare och få alla att konvertera till nåt nyskapande istället. Typ assbook.