2007-03-29

Klassåterträff

Jag var aldrig på nån klassåterträff, men registrerade mig på webbsidan Klassträffen (som nu bytt till ett coolare namn för att de blev mobbade). Och häromdagen så fick jag ett mail från http://www.stayfriends.se/ som de nu heter. Rubriken löd:
”Elin, hur populär är du och var du i din klass?”

Hej Elin,
107 klasskamrater har registrerat sig i ditt avgångsår.
Här nedan ser du de populäraste listade.
Elin, Du själv innehar plats 41.


Var inte besviken om du har fått få poäng. Våra värden ska inte tas för allvarligt, hur omtyckt du är idag eller var under skoltiden kan vi bara mäta mycket grovt.

Vad är detta??? Kan man inte få vara ifred i vuxen ålder utan att man ska fortsätta jämföras med sina forna klasskamrater? Det är ju helt sjukt... Men jag gick in och kollade hela listan och då låg jag i alla fall före den där störiga och kaxiga bruden i 9B, Berit. Det kan hon ha.

Inga kommentarer: