2005-03-13

Ååååh...

...jag är så förbannat trött på informationssamhället med all sin teknik. Att man alltid ska vara tillgänglig!
När du läser det här sitter jag förmodligen någonstans mitt ute i skogen och tjurar. Med min laptop uppkopplad via satellit så jag kan läsa mina mail.

Nej, teknik är väl bra, om den används rätt. Men det är det inte alla som klarar. Det finns till exempel en kategori av människor som är absolut tvungna att ringa upp om de ser ett okänt nummer på sin nummerpresentatör, känner ni igen det?! Man svarar i telefon och hör en okänd stämma:
"Hej! Jag heter Sven Persson. Det verkar som om att nån har ringt till mig från ditt telefonnummer vid tretiden idag. Vet du nåt om det?" Jag blir så trött. Sist det hände svarade jag så här:
"Ja vi tänkte bara kolla så att allt stämmer här i din beställning av sexleksaker."Då blev killen helt perplex: "Nej, nej men då måste du ha ringt helt fel!"
"Grabben, får jag påminna dig om att det är DU som ringer..."

Inga kommentarer: