2011-09-16

Fågelstreck

Såg ett fågelstreck i morse. Men jag är helt säker på att de inte flög söderut. Och så slog det mig, det kanske finns fåglar med dåligt orienteringssinne också? Det måste det ju göra? Och så är det hanar -då vägrar de erkänna det. Och så är det en sån som flyger först...

"Men Bosse, är du helt säker på att det här är rätt håll???"
"Ja, säger jag, det är jag hundra på, här flög min gammelmormor innan du föddes så knip näbb och fortsätt"
"Men alltså... Det känns inte riktigt rätt, varför flyger alla andra vi möter åt andra hållet??"
"Det får du väl fråga dem om."

Det blir inga paraplydrinkar för den flocken inte. Men Bosse har ändå rätt.

"Alltså, det är snö här, det skulle ju vara varmt? Du har ju flygit oss åt fel håll!!!!"
"Jaså, din besserschmeit, och hur vet du att detta inte är söderut? Finns snö på sydpolen också. Du kanske sov för länge?"

Inga kommentarer: