2011-08-10

Kölappssystem

Jag har studerat kölappssystem på senare tid. Det är sånt som kan hända när man går en kurs i idégenerering. Vi fick i uppgift att förbättra detta system genom att göra det lite roligare att stå på banken och vänta i en halvtimme, och här är några förslag:

Karaokehörna.
Pub med happy hour.
Leif Loket Olsson går runt och pratar med folk.
Vikingarna sjunger "I mitt eget blue hawaii"'
Måns Zelmerlöv sjunger "I mitt eget blue hawaii"
Vikingarna och Måns börjar bråka.
En bettingfirma presenterar odds för slagsmålet, folk börjar betta.
Slagsmålet slutar oavgjort och skapar besvikelse så nån klipper till Måns för att avgöra det.
Plötsligt är ett nytt slagsmål igång och i och med det nya odds.
Vid det här laget har mitt könummer plingat till och jag kan göra mitt bankärende. Väl på väg därifrån tänker jag: "Undrar om jag inte behöver fixa nåt på banken imorgon också?"

Inga kommentarer: