2011-02-23

Hjärnskakning?

Jag hade närkontakt med ett badrumsskåp i veckan. Skåpet stod öppet och jag hade den dåliga smaken att böja mig ner på golvet för att plocka upp nåt. På väg upp insåg jag exakt hur dåligt detta beslut var. Kanten på skåpet grävde sig ner en bit i hårbotten och jag ylade som en varg "Jag blöder, jag blöder!"

Min sambo kom springade och konstaterade att det säkert var flera droppar blod. Jag trodde att att jag åkt på hjärnskakning. Jag svimmade ju i och för sig inte, men jag blödde ju! Flera droppar.

Jag inser helt plötsligt hur dålig hockeyspelare jag hade varit. Om jag hade fått mig en smäll hade jag ylat: "JAG HAR FÅTT HJÄRNSKAKNING!" De hade fått bära av mig från isen på bår. Och när tränaren frågat vad jag håller på med hade jag svarat "Man vill ju vara på den säkra sidan. Det vill säga den här sidan sargen."

Inga kommentarer: