2010-10-20

Hur man uppfostrar en dator

Ska en dator låta som en mindre flygplats? Eller som ett havererat kärnkraftverk? Eller som en hårtork på speed? Min gissning är att svaret på den frågan är nej. Men tror ni att min dator vet om det?? Svaret på den frågan är också nej.

Vad är det som har hänt då? Mina gissningar är lika goda som dina... Min senaste teori går ut på att den inte fick så mycket uppmärksamhet när den var liten och försöker ta igen det nu. Jag pratar med den varje dag och klappar uppmuntrande på den för att se om det har någon effekt. Det har hittills inte fungerat och jag ämnar snart ta mig an fanskapet medelst en gummiklubba. Önska mig lycka till.

1 kommentar:

Boman sa...

En rejäl klatsch ska väl ge den uppmärksamhet som saknas. Då kan det hända att fläkten tystnar. Eller så är det datadoktorn nästa...