2009-11-17

Svininfluensan

Imorgon har jag fått erbjudande om att vaccinera mig mot svininfluensan. Detta är vad jag hittills läst mig till.
  • Folk dör av influensan
  • De flesta överlever trots att de blivit smittade
  • Det kan vara farligt att åka till Norge
  • De flesta överlever trots att de åker till Norge
  • Alla borde vaccinera sig
  • Alla borde skita i att vaccinera sig
  • Det kostar multum för staten med vaccinet
  • Sjukvården skulle braka ihop om epidemin slår till ordentligt
  • Det är kvicksilver i vaccinet
  • Det är kvicksilver i en vanlig fiskrätt
  • Man kan känna sig lite sjuk av vaccinet
  • Man behöver inte känna något alls efter vaccinationen
  • Riskerna är överdrivna
  • Man ska inte underskatta riskerna
  • Sist vi hade en pandemi i Sverige höll den på i 40 år
  • Idoljuryn och Leksands ishockeylag har gått före i vaccinationskön

Så, hur kan man sammanfatta det hela då?
Total förvirring är en idé.

Jag har dock bestämt mig för att vaccinera mig. Det är ju gratis. Och nu när politikerna för en gångs skull är överens om något så får man ju också uppmuntra dem genom att tacka ja, det kan dröja länge till nästa gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har man rösträtt?
Ta ett beslut
Farligt?
Lite svin.n får man räkna med
Skulle man dö....blir det utredning
Alltid något att se framemot

Anonym sa...

Att det skulle vara gratis tycker jag är ett dålig argument. Ungefär 1500,- per person kommer det kosta enbart för vaccinet (baserat på att Stockholms län lägger ut 2 miljarder kronor på det här). Sedan kostar det ytterligare någon hundralapp i arbete och diverse annat.