2009-06-25

Tuttar på badet

Nu är det fritt fram att bada topless på simhallen i Malmö!
Ett politiskt beslut gjorde idag gällande att det är ok att skippa överdelen på bikinin för de tjejer som så önskar.

En kontroversiell fråga, eftersom de som vill bada barbröstade tidigare har känt sig diskriminerade för att de inte fått. Å andra sidan finns det då de som känner sig mer eller mindre sexuellt trakasserade av att mötas av tuttar på badet.

Det är ingen som tänker på de manliga badvakterna? Hur ska de kunna koncentrera sig på sitt jobb i fortsättningen?

"Hjälp!"
"Mmmmm...strax..."

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 kommentarer:

ChosenBygod sa...

Förbenat löjligt att protestera mot bara bröst. Till skillnad från våra nedre organ, utsöndrar/hyser nakna bröst inte bakterier som är skadliga för våra medmänniskor. Eftersom naken hud i samband med bröst inte är smittsam för andra, ska det heller ej föreligga förbud att få ha dessa bara. Det är däremot när man tvingar dessa vara inneslutna, som bakterier och annat kan frodas bland dem. Helt enkelt borde vi fängsla dessa individer som vill hålla bröst instängda och därmed vara likställda med terrorister. De som vill att smittspridande ska vara urskillningslöst. För det blir det om vi låter gamla värderingar styra oss idag. Fängsla dem som protesterar på obestämd tid. (Gärna 50-60 år, så vi inte behöver bry oss om dem idag)

Fram för ett liv som Gud avsåg oss ha, ett liv i FRIHET!

Må hända att det är skämtbloggar, men när folks frihet kränks, vid Gud, då ska det visas vårt missnöje.

Elin sa...

1. Jag tror också på Gud, men för det tror jag inte alla måste springa omkring med bar överkropp. Jag för min del hade känt mig kränkt om jag var tvungen till det. Ska jag spärra in dig då?

2. Terrorister i mina ögon är folk som spränger ihjäl folk till höger och vänster och inte folk som säger "klä på dig". Men det är ju så olika sånt där.

3. Spring du med dina bröst "ofängslade" men kräv inte av resten av världen ska göra det.

4. Ha en bra dag.