2009-05-10

Arbetsförmedlingens nya slogan!

En kvinna blev av med sin a-kassa för att hon gick på sin mors begravning. Begravningen krockade med ett möte på arbetsförmedlingen. Hon försökte boka om mötet, men si det gick inte. Och eftersom hon valde att gå på sin mors begravning istället så drogs a-kassan in. Man försvarar beslutet från arbetsförmedlingens sida och säger att "nånstans måste man dra en gräns."

Kanske arbetsförmedlingen kan stå till tjänst med begravningar också? Då hade de ju kunnat ha begravningen på sitt kontor! Det skulle kunna rimma bra med hur de behandlar sina klienter också... Jag har förslag på en ny slogan för dem!

Kom till oss så tar vi livet av dig!

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 kommentarer:

tuula sa...

jag är den där tuula som blev avstängd.
Din slogan var helt suverän!
Tack för att du visar omtanke!
tuula

Elin sa...

Hej Tuula!
Tack för din kommentar! Jag tycker du har behandlats fruktansvärt illa, och sen att de framhärdar i att beslutet var korrekt är närmast hårresande. Vilken kränkning!

2003 uppmanades jag av arbetsförmedlingen att ta ledigt från mitt deltidsjobb för att komma in och anmäla mig deltidsarbetslös...

Jag önskar dig lycka till med alltihop, och jag håller tummarna för din upprättelse.
Allt gott!
/Elin :-)

Baronessan sa...

Ha, ha, ha! Perfekt slogan.
Man får förmoda att AF tyckte att det var bättre att flytta på begravningen. När jag gick till denna instans så fanns det enbart försöksutskrivna där och det var inte dom som sökte jobb.

Elin sa...

Nej, man undrar vad de håller på med... Kanske de som styr på arbetsförmedlingen skulle byta jobb? Var ska de då gå?