2009-02-23

Dialektresa

Dialekter ligger mig varmt om hjärtat, och jag läste en väldigt intressant artikel om det i Sydsvenskan idag.

Men jag hajade till när jag läste detta:
Den som vill få en aning om hur vikingarna talade kan göra en spännande tidsresa till Älvdalen.
Men det gäller att vara snabb. Om hundra år kommer Sveriges olika dialekter att ha slätats ut.

Om jag planerar att resa någonstans oavsett anledning så räknar jag faktiskt med att göra det inom hundra år...

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

inmanejable sa...

Hahahaha, helt klockrent. Älskar dina salta kommentarer, det gör liksom hela upplevelsen i inläggen ibland. Iallafall i detta! (:

Elin sa...

Vad roligt :-)
Det är jättekul att få lite kommentarer från de som följer bloggen lite. Så jag tackar, niger och bockar! Ha det gott!