2008-01-22

Ingen reklam tack!

På vår dörr står det "Ingen reklam tack", men det finns som bekant även personligt adresserad reklam. Ibland är det inte fullt så personligt heller för den delen (se "Till kvinnan i hushållet" ). Förutom det har ju Nordax finans varit en långkörare också...

Men så fick jag ett underbart tips från en bloggläsare som kommenterade ett av mina inlägg. "Stryk dig ur SPAR:s register."

Stort tack för det enkla tipset! Det är alltså bara att skicka ett mail till spar-namnden@skatteverket.se där du skriver ditt namn, personnummer och att du vill bli struken ur deras register för direktreklam.

Detta är vad jag kallar användbar information!! Jag mailade dem på studs. Nu väntar jag bara på att hitta en mailadress dit man kan anmäla sig så man slipper TV-reklam också.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Gud vad bra!!

Och tänk om det gick att fixa med tv-reklamen också. :)

Varför har ingen Uppfinnar-Jocke tagit hand om det problemet?

Elin du ligger i utvecklingens framkant!

Kram från V.Götland.