2005-06-09

Marknadsundersökningar

Det är synd om alla som friställs i Sverige, men är vi ändå tvungen att friställa folk så kan vi väl sparka de som jobbar på SIFO och TEMO och GALLUP (vilket namn förresten, Gallup, det låter som en tarmsjukdom... "Jag är ledsen men du har fått Gallup.")

Igår ringde en kille för en liten marknadsundersökning om roll-on-deodoranter...
-Har du deltagit i någon undersökning om toalettartiklar under de senaste månaderna?
(Nej, inte under de senaste 30 åren heller faktiskt...)
-Använder du någon form av roll-on-deodorant?
(Behöver man verkligen ringa upp folk och ställa den frågan? Den andel av Sveriges befolkning som inte har någon deo har troligen ingen telefon heller.)
-Och hur många gånger brukar du rulla din roll-on-deodorant under armhålan?
(Come again?!)
-En gång upp och ner räknas som två gånger.

Tänk att någon på fullt allvar vill veta detta! Att mina deodorantvanor är av intresse! Och vem ringer nästa gång? Lilla Edet?
-Och hur många gånger brukar du torka dig efter ett toalettbesök?
(Come again?!)
-En gång upp och ner räknas som två gånger.

Inga kommentarer: