2011-03-22

Kompisfejd

Två kompisar lovade varandra en gång att aldrig skaffa mustasch. Fem år senare så hade den ena gjort det ändå, och den andra blev så förgrymmad att vederbörande försökte stämma sin vän för detta.
En stämningsansökan med bildbevis har alltså lämnats in till Malmö tingsrätt. Det skrivs bland annat i ansökan att mustaschvännen planerar flytta till samma stad och att "detta innebär att jag kommer att utsättas för mustaschen i en större omfattning än tidigare"

Detta är ett uttryck man sällan hör. Att utsättas för en mustasch. Låter annars som den lindrigaste form av tortyr som jag kan överhuvudtaget tänka mig (om den inte sitter på Hitler förstås, då är saken i ett helt annat läge).

Jag undrar vad som fick vännen att bryta löftet? En möjlighet skulle ju kunna vara att hon lovades anställning på en cirkus.

Följ mig gärna på twitter! http://twitter.com/ElinNorden

Inga kommentarer: